“Even de pauzeknop aanzetten”

Pak een mindful momentje (M&M'etje)!

Even op adem komen

Op deze pagina vind je allerlei M&Metjes – Mindful Momentjes – die je kunnen helpen om even op adem te komen als je het druk hebt, voordat je een toets gaat maken, als je je verdrietig of boos voelt of gewoon wanneer je even behoefte hebt aan rust.

Je kunt de oefeningen zittend doen in een actieve, maar ontspanning houding. Dit doe je als volgt:

• Laat je schouders hangen. 
• Houd je rug recht maar ontspannen.
• Voel waar je lichaam de stoel raakt. 
• Voel je voeten, zet ze plat op de grond. 
• Leg je handen losjes op je bovenbenen.

Je kunt geen fouten maken, alles wat je voelt of denkt is oke! Je hoeft niets te veranderen.

 

• 3 minuten adempauze >

• High Five ademhaling >

 

VISUALISATIES VOOR KINDEREN

Visualisaties zijn korte verhaaltjes waar je naar kunt luisteren. Met deze verhaaltjes wordt de verbeeldingskracht geoefend en je creatieve energie geactiveerd.

TIP: Ga languit liggen op je rug met een kussentje/trui onder je hoofd of zittend aan je tafel met de armen op tafel waarbij je het voorhoofd op je handen laat rusten. De ogen mogen dicht, maar dat moet niet.

 

• Klik hier voor een overzicht van alle visualisaties >

Relaxmuziek

Deze muziek kan goed gebruikt worden tijdens bijvoorbeeld een schrijfles. Maar ook tijdens een eetmoment, zoals de fruit of lunchpauze. Je kunt ervoor kiezen het beeldscherm aan- of uit te zetten. 


• CONCENTRATIEMUZIEK >

• Dolfijnenmuziek >

• Vogelvlucht >

 

YOGA OEFENINGEN

Laat de fantasie de vrije loop met deze leuke yoga oefeningen speciaal voor kinderen.

• BOOM >

• PIZZA >

• TUBE >

• KOEKJE >

• MOLEN >

• AUTO >

• ZEG DAG TEGEN DE ZON >

• EEN PLANTJE DAT GROEIT >

• DE BIJ >

• YOGA MET JE KNUFFEL >

• YOGA NIDRA >